"כשאתה מדבר בתקשורת יותר מבקבינט- סימן שזה ממניעים שונים"

ישראל פריי No Comments on "כשאתה מדבר בתקשורת יותר מבקבינט- סימן שזה ממניעים שונים"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ יעקב מרגי התראיין לתוכנית הבוקר 'מדברים אקטואליה' בהגשת בצלאל קאהן, ופתח בהספד נרגש על הרב יורם אברג'ל זצ"ל: "אנחנו עדיין תחת ההלם מהבשורה המרה. כתושב באר שבע, זכיתי להכיר את הרב וללוות את פועליו. צריך להיות בדרום כדי להבין את תרומתו לעולם התורה. כיום, רוב הכוללים בדרום הם של הרב יורם. אם מוסדות נקלעו לקשיים, הרב יורם היה לוקח הכל על כתפיו. הוא היה עמוד התווך של עולם התורה בשלשה העשורים האחרונים".

מרגי שיתף על היכרותו רבת השנים עם הרב זצ"ל: "הכרתי אותו כאברך צעיר, כשהחל את דרכו במקלט קטן בנתיבות, כולם ראו את הלהט שלו, הדיבור, הקדושה והבינו שנועד לגדולות. לא פלא שהגיע לאן שהגיע, הסטרא אחרא לא איפשר לו להמשיך והוא נלב"ע כשהוא בן 58, וכל מה שהוא הקים היה רק חלק ממה שיכול היה להשלים". הוא ביקש להאיר זווית ייחודית בדמותו של הרב: "מעבר לפעלים הרבים לתורה ולתעודה, הייתה בו מידת הכרת הטוב. בהרבה צמתים של הכרעה, מה שקבע היה הכרת הטוב. לא נראה לי שהוא עבר על זה אפילו פעם אחת".

בהתייחסות למצב הביטחוני אמר מרגי: "צריך לומר ביושר, אנחנו נמצאים בסוג של התקוממות בהתהוות, כך גם הרגשנו בפרוץ האינתפאדה, חשבנו שאין פיתרון, ולבסוף התמודדנו ב"ה". הוא מתח ביקורת סמויה על חבריו לממשלה מהימין: "בזמן כזה צריך לגלות אחריות, צריך לתת גיבוי לממשלה, אם יש ביקורת צריך לומר אותה בפורומים המתאימים, הרי כשאתה חבר ממשלה, למי אתה בא בטענות?! הממשלה עושה ככל יכולתה, אין סממנים של חדלות ואי עשייה, יש התמודדות, אתה רואה פריסת כוחות, אין מפגע אחד שיוצא מהזירה כשהוא לא הרוג או פצוע".

מרגי אמר על מבקרי הממשלה: "הם מחזיקים בהשקפת עולם ימנית הדוגלת בהפעלת כוח ופחות התייחסות לאומות העולם. אני חושב שזה לא נכון. צריך להרגיע את הרוחות, ואם יש ביקורת, לומר אותה בתוך הממשלה, ברגע שאתה מדבר בתקשורת יותר משאתה מדבר בקבינט – סימן שזה ממניעים שונים. צריך לגלות לכידות בימים קשים אלו. אסור לתת לאויב תחושה שאנחנו מתפרקים ומאבדים עשתונות. אנחנו נחושים ובעז"ה נביא הכרעה".

על מחאת מערכת החינוך בירושלים עקב מחסור בתקצוב מאבטחים, אמר יו"ר ועדת החינוך: "חששות ההורים מוצדקות. אני מכיר את ההרגשה מערי הפריפריה, על אחת כמה וכמה בימים אלו בירושלים המצב מתוח. , העירייה יחד עם משרד החינוך צריכים להסתדר ביניהם, וחמור שזה לא קורה. הבוקר אני נכנס לישיבה עם ועד הפעולה של ההורים. אם לא נצליח להגיע להבנה בזמן הקרןב. אזמן את כל הגורמים לועדה, ולא נצא מהחדר עד שיהיה פיתרון לסוגיה".

הוא הוסיף כי "כל הישג שיושג למוסדות הממלכתיים, יחולו גם על המוסדות החרדים". לעניין השביתה אמר מרגי כי "השבתה גורפת רק מכבידה, בימים כאלה צריך להפעיל שיקול דעת, כן תריך להפסיק את הלימודים בזמן שאין בבתי הספר מאבטחים".



0 תגובות